Welcome to CGC Forums F.A.Q How to… How to cancel – active subscription ?

  • This topic has 25 replies, 16 voices, and was last updated 1 minute ago by  Rafi.
Viewing 15 reply threads
  • Author
    Posts
    • #57103
       CGC

      Subscription based payments means that each month the payment processor is charging your credit automatically.

      This is the method allowing subscriber to cancel the automated payment process directly from their own account

      1. My Profile – you can see your avatar in the top-right corner of your screen, next to search icon

      2. Click on your avatar, and a drop-down menu will display multiple links, click on Billing Info

      Edit Settings

      3. Once you are on Billing Info page, you will see all sections with stats and below, the current license.
      4. Scroll down until you see the License & Payment section.
      In this section related data is accessible for your account.

      A red button named cancel is visible, if you click on it, the automatic charge of your credit card will stop and you forfeit the active license (termination of license)

      In the situation where you don’t see the red button to automatically cancel your license, means that your active license already expired.

      To renew a license just go to the plans page and click renew button.

      • This topic was modified 2 years, 3 months ago by  CGC. Reason: added images
    • #63284

      It says I’m not allowed to access this section… wtf

      • #63286
         Rafi

        Hello Rory,

        We have handled the cancellation of your subscription for you.

        If you have any trouble accessing your profile settings in the future it might be because your session expired.

        Please try to logout/login and let us know if this works for you.

    • #64774

      If I were to purchase a month subscription, design a profile setup that I like, and later cancel before renewal would I be allowed to keep my design?

      • #64825
         Rafi

        Hello Tatianna44,

        If you subscribe and later cancel the subscription you can keep the code but your contents (images, backgrounds…) will no longer be hosted in Camgirl Cloud which might break the design.

        To keep the design you will have to host the contents somewhere and replace the urls inside the HTML code.

        If you have any other question regarding migrating a profile please ask.

    • #70430

      PLEASE help i cannot cancel mine ive been trying i have a macbook pro so idk if its you guys or my end

    • #71950

      The website is saying that I can’t access it.

      • #71972
         CGC

        Hello Annafaithharris1,

        Thanks for contacting us.

        Your subscription will cancel at the end of the period and you will no longer be charged after that.

        If you have any question please ask.

        Regards,
        Raphael – Support – Camgirl Cloud

    • #72541
       Gabbi

      I am having the same problem! I want to cancel my subscription as well. Can you please handle it for me since I dont have access to the billing info section??
      You guys should really straighten that out..

      Thanks

      • #72803
         CGC

        Only active subscriptions can be cancelled. (already mentioned in the first topic of this board)

        More in-depth / techy info: Once a subscription is not paid or multiple failed payments are made, the automated system is denying access to this section in order to prevent multi-payments (made by user for the same license by mistake) and/or fraud attempts.

        The contact page has the option to contact sales department.
        Human assistance is able to investigate, find a solution and reply better than a bot or automated system which implements the first security measure (basically denies access to any sensitive data).

        On our platform we’ve implemented such security system because in the past we’ve encountered situations when a performer was using the credit card credentials provided by a fan…
        Obviously issues arise from such actions and we do not encourage this type of activity.
        In the above context, we’ve created a new section on secure environment named Sponsorship Program

        For suggestions, feedback or comments, feel free to post on support forum or contact us.
        Best regards
        Dan N

    • #73347

      I’ve been trying to cancel my account for 1 week now and no luck. I’m never able to see the license section. Nothing shows up.

    • #77183

      Hello,

      Can you please ensure my account is canceled? I do not see the “cancel subscription” section in my billing info tab. I do not want to get charged again for next month. Please help!

      Thank you.

      • #77187
         CGC

        @KCcalifornia
        I’ve sent your request to Sales Department (option available in contact form / drop-down option > select department) and you’ll receive confirmation as soon as possible.

    • #116817

      I can’t cancel, it says problem accessing my billing info instead of a cancel subscription page.

    • #167167

      Hello,

      I cancelled in December of 2018 but I am still being charged $30 TWICE a month. There is no red button because I cancelled so I guess no red button means I can’t cancel twice? Help!

      Thank you!

      • #167325
         Rafi

        Hello Taylor,

        Thanks for reporting this issue.

        Indeed there is duplicated charges.

        Right now your subscription is totally canceled.

        We have refunded you February in full ( $30 ) and another $30 credit was added to your account.

        Please check your mail box.

        Regards,
        Raphael – Billing Support

    • #498242

      I canceled my subscription, but $ 20 was still withdrawn from my account

      • #499324
         Rafi

        Hello Dokaclub,

        Thanks for contacting us.

        You subscription was canceled with immediate effect and a refund was made on your account.

        You should see the amount minus gateway fees in your bank statement in 5-10 days.

        If you have any questions please ask.

        Raphael

    • #888292
       Xxx

      Hi,
      I already have an account under a different email and do not need to pay for the same service twice. I accidentally made this second account and would like to cancel my subscription and hopefully get refunded for the bill as I was not able to use it and as I said do not need it.
      Thanks!

      • #888350
         Dan

        Hi, sometimes accidents do happen … maybe not so elaborate as registering a new account which involves multiple user-steps to complete the registration process but let’s go with your word.
        Any inquiries related to commercial aspect of our service are to be sent to Sales department.
        Don’t forget to mention both accounts, and the one you want to be deleted.
        Please review our FAQ and ToS regarding multiple accounts (not allowed).
        Contact sales department via Contact form.

    • #991173
       Dan

      Update:
      For faster access, the Billing Info link is now inside the drop-down tab. Click top-right avatar and Billing Info link is there

    • #1898915

      I am trying to access my subscription that just charge me $415 I don’t want to cancel I’m trying to get started. I paid and it charged me and the paid said expire right after it charged no confirmation # nothing just page expired an my cc charged

    • #2145137

      WTF I cancelled and you guys still keep trying to charge me every month!! There is no way to remove your card!! This is a scam

    • #2145154
       Rafi

      Hello,

      Thank you for reaching out.

      I confirm that your subscription was canceled yesterday October 1st but unfortunately I cannot see any other charge attempts made after that date.

      If you believe a mistake occurred please send me a screenshot of your bank statements or the last four digits of your card and I will check the bank statements for you.

      If you have any other questions feel free to ask (kindly or not), we are always replying directly with the utmost transparency.

      Billing Support – CGC

    • #164042
       CGC

      Canceled by request
      Note: avoid using Safari browser… already mentioned why in support forum

      Same suggestion to all users who use Safari with our website. Safari does not work properly with Editor tool.
      Or vice-versa our tool is not developed to be compatible with Safari browser

Viewing 15 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.